Устеріківська школа І-ІІ ступенів - це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків, тобто школа самореалізації особистості, школа життєтворчості.
Наша школа:
- школа творчості для вчителів;
- школа спокою для батьків;
- школа радості для дітей.
План стратегічного розвитку спрямований на виконання:
- Конституції України;
- Законів України:
"Про освіту” ; "Про загальну середню освіту” ; "Про Національну програму інформатизації” ; "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні” ;"Про молодіжні та дитячі громадські організації”; "Про охорону дитинства” ;
- Національної Програми "Освіта України ХХІ століття”;
- Національної доктрини розвитку освіти;
- Національної Програми "Діти України”;
- Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
- Конвенції про права дитини;
реалізацію:
- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників навчально-виховного процесу;
- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;
створення:
- належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти школи;
- умов рівного доступу до освіти;
- гуманних відносин в освітньому закладі;
- сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- належних умов для соціально-психологічнго захисту учасників навчально-виховного процесу;
- необхідної матеріально-технічної бази;
забезпечення:
- стабільного функціонування навчального закладу;
- розвитку мережі навчального закладу з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;
- суттєвого зростання якості освіти;
- наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків.
Мета та завдання школи.
Головні цінності педагогічного колективу— дитина, культура, творчість. Основний принцип педагогічного процесу закладу — цілеспрямована взаємодія дорослих і дітей, що виступає джерелом розвитку й задоволення вищих потреб дитини, умовою її можливої реалізації, навчальним середовищем, у якому індивід самостверджується й самореалізуеться.
Наша мета- створення такого середовища в школі, яке б плекало творчу особистість, створювало умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, вироблення сучасної моделі випускника школи, спроможного реалізувати власний позитивний потенціал.
Освіта в нашому закладі буде зосереджуватись на дитині, а не на академічних знаннях, для цього вчитель підтримуватиме і розвиватиме потенціал кожного учня. Відповідно до цього, на уроках діти не стільки готуватимуться до далекого майбутнього життя, а житимуть ним зараз, тобто навчання має бути максимально наближеним до умов сучасного швидкоплинного життя.
Завдання- реалізація ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася модель випускника, задоволення освітніх потреб не тільки обдарованої молоді, а й звичайних учнів, де всі стануть успішними в житті, здатними до інтеграції з європейським співтовариством.
Завдання школи колектив вбачає в здобутті учнями основ мудрості. Тому правило «Будь мудрим!» повинно стати девізом закладу. А це значить вчити учнів узгоджувати свої інтереси з інтересами інших, прагнення досягти спільності з людьми і принести їм користь саме в тому, що найбільше відрізняє особу від інших. Це також означає діяти так, як всі хочуть, але як тільки може мудрий. Разом з цим учні мають знати, що мудрість виявляється, коли знання підсилюються інтуїцією і глибокими роздумами, освітленими високою моральністю. Вона набувається самосвідомістю і самовихованістю. В загальному все це сприятиме навчанню учнів вміти, розуміти, аналізувати, тобото мислити.
Стратегічний план розвитку розрахований на 5 років включає в себе:
1. Освітню та виховну складову.
2. Методичну складову.
3. Систему збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя.
4. Матеріально-технічну складову.
Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу Устеріківської школи І-ІІ ступенів
Діяльність школи базується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:
1. Самостійність школи у вирішенні основних питань змісту її діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір'я між учасниками педагогічної діяльності.
2. Науковість та ефективність навчально-виховного процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.
3. Демократизм і гуманізм навчально-виховного процесу.
4. Збереження, передача, відновлення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.
5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини,її пізнавальних та інтелектуальних можливостей, інтересів.
6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров'я.
7. Створення чіткої інноваційної системи гуманітарної освіти.
8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи школи.
9. Етичність стосунків усіх учасників навчально-виховного процесу.
Ключові переваги стратегії школи:
1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.
2. Комплексний підхід до розбудови школи і розвитку учня.
3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.
СТРАТЕГІЧНІ ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ
І.Освітня та виховна складова
1. Освітня
- Забезпечення роботи навчального закладу відповідно вимогам суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, школи в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сімї, громади, недержавних організацій.
- Продовження виконання державного замовлення на освіту в рамках Держстандарту школою в повному обсязі і високоякісно, забезпечення її випускникам свободи вибору та широких перспектив у майбутньому.
- Створення якісної системи психолого - педагогічного супроводу навчального процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
- Забезпечення комплексної інформатизації навчального процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики;
- Здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.
- Утвердження навчального закладу, як школи, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на розвиток творчих здібностей та громадянської компетентності вихованців.
- Продовження та вдосконалення науково-експериментальної роботи в навчальному закладі:
- Програми розвитку дитини «Росток» (1-4 класи, 5-7 класи) з викладанням основ комп’ютерної грамотності;
- експериментально-дослідної роботи за темою «Впровадження мультипрофільного навчання»;
- створення на базі школи «Ліги розумових ігор», втіливши її в експеримент: «Вплив розумових ігор на емоційний а інтелектуальний розвиток дітей»;
- внутрішкільного проекту «Обдарована дитина».
- Створення в школі єдиного освітнього інформаційного центру
- Створення належних умов для організації науково-дослідницьких робіт учителів та учнів.
- Поглиблення та урізноманітнення форм співпраці з вищими навчальними закладами міста Києва створення ліцейних класів на базі школи при Київському національному університеті будівництва і архітектури, Київському національному університеті харчових технологій;
- Розвиток комунікативних навичок учнів у володінні іноземними мовами;
- Включення в міжнародні освітні проекти та гранти.
- Налагодження мережевих взаємодій з іншими школами, ровиток школи як відкритої освітньої системи.
2. Виховна
- ·Формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта навчально-виховного процесу.
- Створення та реалізація проекту «Патріот України» , трикутника «Рада ветеранів адміністрація – рада учнівського всамоврядування», забезпечення роботи шкільного музею «Кімната пам’яті» з метою виховання патріотизму.
- Розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі.
- Здійснення подальшого супроводу випускників школи з метою співпраці «випускник - школа», взаємодії та модернізації роботи центру «Випускник».
- Виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технологіїу навчально-виховному процесі.
- Виховання правової культури в умовах демократичного суспільства.
- Реалізація проекту «Батьківська академія» з метою співпраці «школа - батьки».
- Продовження впровадження екологічної програми «Зелена планета» з метою створення здорового простору навколишнього середовища.
- Формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір.
ІІ.Методична складова
- Створення умов для поліпшення психолого-педагогічної інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів.
- Стимулювання педагогічної майстерності вчит елів.
- Вивчення якості забезпечення навчально-виховного процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою.
- Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.
- Стабілізація стосунків в педколективі для створення оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями.
- Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності навчального закладу;
- Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.
ІІІ. Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя.
- Забезпечення виконання освітньої програми розвитку «Школа здоров’я» з метою формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя.
- Створення в школі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
- Сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.
- Забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я.
- Створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
- Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
Структура організації навчально-виховного процесу на двох ступенях навчання.
В проектуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу "від учня", тобто декларування та втілювання на практиці ідеї, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску зі школи на протязі всього життя.
Початкова школа (1-4 класи)
Початкова школа поряд із традиційними цілями освітнього процесу на цій ступені навчання - формування базових знань, умінь та навичок - проголошує ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку комунікативних компетенцій учня, тобто навичок культури спілкування та самопізнання.Призначення початкової школи полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня. Стратегічним напрямком розвитку початкової ступені освіти є створення таких умов, за якими у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: "Моя школа – школа №238".Основне завдання початкової школи - створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим.У школі І ступеня пропонуються акі освітні програми:
- Інноваційна програма (науково-розвивальний проект «Росток») з викладанням основ комп’ютерної грамотності;
- Естетичне навчання з впровадженням предметів музично-хореографічного циклу;
- Традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.
Основна школа (5-7 класи)
Стратегічним напрямком розвитку середнього ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка , яку можна сформулювати в словах: "Я вмію та люблю вчитися" і розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок та розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному шкільному житті.
Продовжуючи цілі початкової школи, основним завданням середньої школи є створення таких умов, які дозволять допомогти учню засвоїти "технології успіху та досягнень", при цьому зберегти загальну емоційно-позитивну орієнтацію на школу. Крім того, реалізація даного стратегічного напрямку буде сприяти створенню у школярів комплексної освітньої мотивації, тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов'язку, але й мотивів корисності (прагматичні) та мотивів задоволення (отримання радісних відчуттів та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності). В подальшому на старшому ступені навчання, отримані учнями 5-7 класів навички ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні та освітні орієнтири.
У школі ІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:
- інноваційна програма (науково-розвивальний проект «Росток») з викладанням основ комп’ютерної грамотності та предмету теорія ймовірностей;
- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.
Основна школа (8-9 класи)
Метою цього етапу є рання спеціалізація за обраним напрямком навчання та створення класів допрофільної підготовки.
Головним напрямком роботи з учнями стає формування первинної профільної орієнтації, вдосконалення навичок самостійної інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції особистості. На рівні 8 - 9 класів учні на базі циклу предметів мають можливість формувати свою індивідуальну освітню стратегію.
Призначення основної школи - розвиток функціональної грамотності учня, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві, впровадження системи до профільної підготовки до мультипрофільного навчання.
У школі ІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:
- інноваційна програма (науково-розвивальний проект «Росток») з викладанням основ комп’ютерної грамотності та предмету теорія ймовірностей;
- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.
Очікувані результати
- Устеріківська школа І-ІІ ступенів – школа співпраці, уміння жити і працювати з тими, хто поруч.
- Устеріківська школа І-ІІ ступенів – школа з позитивною атмосферою, емоційним комфортом та можливістю самореалізації кожного вчителя та учня.
- Устеріківська загальноосвітня школа – заклад освіти, зосереджений на дитині, а не на академічних знаннях.
- Школа – плацдарм для впровадження інноваційних та передових технологій.
- Устеріківська школа – заклад освіти, націлений на майбутнє в єдиному освітньому просторі.
- Наш випускник - успішний випускник, здатний правильно обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.
Коментарi